Revista presei economice din săptămâna 21-27 august
13 iulie 2017
În încercarea de a surprinde cât mai sugestiv transformările rapide prin care trec meseriile și procesele de lucru în noua economie, teoreticienii se întrec să propună noi concepte și definiții. Printre ele, și economia atenției – attention economy – care se referă la una dintre cele mai de preț resurse ale lumii moderne: atenția noastră. Asaltată zilnic de imagini, informații și opinii, atenția devine din ce în ce mai fragmentată, capricioasă și schimbătoare și, inevitabil, lamentabil de scurtă. 🙂
Și în lumea noastră, a HR-ului, lucrurile s-au schimbat pe măsură ce piața și deciziile au început să le aparțină candidaților, nu angajatorilor, dar și în contextul mai larg al digitalizării. Într-o piață ultra-competitivă, angajatorii fac eforturi să se diferențieze, să atragă atenția potențialilor angajați, să-i ispitească, oferindu-le posibilități de dezvoltare și medii de lucru cât mai creative și plăcute. Ar fi o iluzie să considerăm că doar noua economie e vizată. Mai mult decât oricând, jocul recrutării de talente se petrece în arenă!
De aceea…
Noua recrutare = marketing. Inbound marketing.
Metodologia de inbound marketing a fost lansată de HubSpot în anul 2006, ca răspuns la avântul business-ului online. Practic, ea propune patru pași prin care poți să transformi niște necunoscuți în clienți și, apoi, în promotori ai afacerii tale.
Pasul 1: Atrage-i! Cum? Prin articole pe blog, pe website-ul propriu sau în newsletter, dar și prin prezență de calitate în diferite rețele sociale.
Pasul 2: Convertește-i! Transformă-i din vizitatori pasivi în agenți activi. Cum? Prin sondaje, apeluri la acțiune (faimosul call to action…) sau stimulându-i să comenteze pe paginile de destinație.
Pasul 3: Ține-i aproape! Prin managementul relațiilor cu clienții, prin mesaje de e-mail și alte modalități de comunicare directă (de exemplu, live chat) sau prin evenimente dedicate.
Pasul 4: Încântă-i! Determină-i pe cei care ți-au devenit clienți să te citească, să-ți urmărească mesajele cu plăcere și să te recomande încrezători mai departe.
Ce contează la o poveste? Conținutul, mesajul și tonul!
Ne amuză să constatăm că percepția asupra HR-ului este încă marcată de prejudecăți, cele mai frecvente fiind că e cam anost (a se citi plicticos de-a dreptul) și cam repetitiv (ca un fel de contabilitate pe stil vechi, cu dosare cu șină și catastife). Trecut-au acele vremi!
La fel, încă există companii (ori manageri în acele companii) care au prejudecăți despre piață, care-și închipuie că vor năvăli candidații la joburile, eventual slab plătite, pe care le propun; care se încăpățânează să mizeze exclusiv pe brand ori pe promisiunea unei cariere stabile. Și aceste vremuri au apus!
Acum, se distanțează cei care reușesc să țeasă povești (adevărate, desigur) pentru publicul pe care-l vizează. Tehnicile de marketing sunt preluate cu viteză, în ritmul impus de noile reguli ale jocului. Echipele de HR devin creative, se promovează cu filmulețe, infografice, show-uri de lumini, ca la marile atracții turistice ale lumii. ”Vindem” percepții, ca să atragem talente!
Și da, e mare lucru să ai conținut de calitate (pe blog, pe website, pe Facebook sau LinkedIn, pe YouTube etc.), e important să le vorbești oamenilor, să creezi relații – de încredere și de admirație reciprocă, nu să faci reclamă/ publicitate și atât. Cum spuneam și în articolul dedicat conceptului de candidate experience, nu mai contează doar să obții un rezultat bun (în cazul nostru, un deal ofertant, care să-l mulțumească atât pe candidat, cât și pe angajator), ci și să îi oferi candidatului din fața ta o porție de încântare.
Iată, dacă te-au convins argumentele noastre, am căutat și am găsit un articol foarte bine structurat despre Inbound Recruiting Marketing.
În ce ne privește, noi ne străduim să-ți oferim în continuare conținut de calitate – inclusiv aici! 🙂 Iar dacă nu știi ce poveste să spui despre compania ta, putem căuta împreună câteva idei care să te reprezinte.
Articole similare:
Abonează-te la newsletter: