Share Smart

O conversație despre concedieri cu ChatGPT, noul miracol mondial

19 ianuarie 2023

ChatGPT

Dacă urmărești știrile, ai aflat deja că inteligența artificială ne ajunge ușor, ușor din urmă și că ChatGPT, noul chatbot conversațional face furori și concurență directă bătrânului Google. Pentru cine nu știe, acronimul GPT vine de la „Generative Pre-trained Transformer”. A ajuns în amfiteatre, e la mare modă printre studenții și liceenii puși pe leneveală sau pe învățat pe scurtătură, știe multe despre orice subiect l-ai putea întreba. Interesant, cu cât îl întrebăm mai mult, cu atât devine mai inteligent și, bineînțeles, cu atât mai curând va apărea și versiunea sa cu plată. 😊

Fascinați de această idee, nu puteam scăpa ocazia de a bea ceaiul împreună și de a-i pune întrebarea care doare (și) în 2023. Iată aici răspunsurile sale, traduse din engleză.

Întrebare: Cum să fac disponibilizări în compania mea?

Răspunsul ChatGPT: Când implementezi disponibilizări, e important să abordezi procesul cu sensibilitate și corectitudine. Cel mai bine e să ai deja un plan bine stabilit, pe care să îl comunici în mod eficient atât angajaților care vor fi afectați, cât și celor care vor rămâne în companie.

Iată mai jos câțiva pași pe care să îi iei în considerare când planifici și duci la bun sfârșit disponibilizări:

  1. Evaluează necesitatea concedierilor din perspectiva afacerii. Asigură-te că ai o înțelegere clară a motivelor organizaționale și financiare din spatele concedierilor și pregătește-te să le explici angajaților.
  2. Identifică pozițiile care vor fi afectate. Identifică ce roluri specifice sau departamente vor fi afectate de concedieri și asigură-te că decizia e bazată pe criterii obiective precum performanța la job și relevanța rolului respectiv.
  3. Comunică planul angajaților. Explică în mod clar motivele concedierilor și criteriile folosite în luarea deciziilor. Oferă un preaviz cât mai îndelungat și pregătește-te să răspunzi la întrebările angajaților.
  4. Oferă asistență în procesul de separare și servicii de outplacement. Oferă angajaților afectați pachete de separare și servicii de outplacement adecvate, ca să îi ajuți în tranziția către un nou loc de muncă.
  5. Acordă sprijin angajaților rămași. Răspunde la îngrijorările și emoțiile acestora și pune-le la dispoziție resurse ca să facă față schimbărilor.

E important să reții că disponibilizările pot fi dificile din punct de vedere emoțional și financiar pentru angajați, prin urmare e crucial să conduci procesul cu empatie și respect. Poate fi de asemenea o idee bună să te consulți cu profesioniști din domeniile HR și juridic pentru îndrumare.

Știe ChatGPT ce știe, suficient cât să dea bine la întâlnirea comercială, dar rămân totuși multe de discutat cu avocați, comunicatori și consultanți în resurse umane.

Să notăm totuși că sfaturile pe care le dă sunt toate dincolo de „simpla” implementare a procedurilor legale. Și că insistă pe necesitatea de a oferi o comunicare clară, asistență profesională în tranziția de carieră pentru salariații afectați de concedieri, dar și sprijin pentru salariații rămași în organizație.

Pentru fiecare dintre aceste subiecte, vă stăm la dispoziție. Aducem cu noi peste 25 de ani de experiență locală și internațională în procese de transformare organizațională, inclusiv procese de restructurare și outplacement.

Photo by Markus Winkler on Unsplash