BPI Romania became exclusive representative of LHH for Romania
October 16, 2016
În zilele noastre, angajatorii pun accent tot mai mare pe găsirea talentelor, iar acest lucru impune creativitate și implicare pentru găsirea unor metode cât mai ingenioase care să-i atragă pe candidați. De ceva timp, în România, angajatorii folosesc platformele de socializare pentru a atrage talentele iar printre alte metode folosite se află și târgul de joburi.
Luna octombrie a adus cu sine mai multe târguri de joburi iar echipele de HR itinerează cu decorul standurilor cu tot, în marile orașe, în căutarea stagiarilor și a perlelor rare. Doritorii își iau teancul de CV-uri sub braț, sau în versiunea digitală, QR code-ul și pornesc printre stand-urile angajatorilor.
Ca în fiecare an, ne-am propus să aruncăm o privire, să vedem ce joburi noi sunt și cum se întâlnesc cererea (angajatorii) și oferta (posibilii candidați). Am poposit la Angajatori de Top, ediția de toamnă organizată în București. La eveniment au fost prezenți 100 de angajatori ce au pus la dispoziție în jur de 5000 de joburi. Companiile se întrec în inventivitate, lumini și decor, încercând astfel să-și ilustreze strategia de brand de angajator, iar tinerii și-au luat misiunea în serios, prezentându-se formal îmbrăcați.
De la HR la IT și viceversa
În conversațiile cu cei aflați în căutarea de joburi, am incercat să aflăm cum își aleg angajatorii și dacă se simt pregătiți pentru job. În plus, le-am lansat și provocarea de a descrie experiența din ziua respectivă folosind doar un singur cuvânt fiind un exercițiu de concizie la cald. Majoritatea vizitatorilor sunt tineri, la început de carieră, în căutarea primului loc de muncă.
Maria are 21 de ani și își dorește să lucreze în domeniul resurselor umane, dar experiența anterioară îi lipsește. Este în căutarea primului job. Folosește mai ales LinkedIn și recomandările prietenilor pentru căutarea unui loc de muncă, dar acum și metode mai clasice, precum acest târg de job-uri.
Un prim job ar putea constitui trambulina către ceva mai aproape de așteptările ei: “cred că ce mă va ajuta mai mult este experiența de la locul de muncă”.
Cuvântul zilei: “emoție”
Răzvan, 25 de ani, dorește să lucreze tot în resurse umane, după o primă experiență ca game tester. Și-a diversificat expunerea profesională, studiile absolvite fiind doar o bază. Perseverența pare să fi făcut diferența.
Cuvântul zilei: “rapid”
Reconversie profesională în curs
Mihaela, 31 de ani, fost economist, în curs de reconversie către IT. După un concediu maternal mai lung, caută să revină într-un nou domeniu de activitate. Este atrasă de companiile de top, datorită oportunităților de a învăța, de a colabora cu persoane bine pregătite, dar și de posibilitatea avansării. A profitat de pauza profesională pentru a urma domeniul IT. Investește timp și bani în cariera sa și consideră că toate persoanele active pe piața muncii ar trebui să facă la fel.
Cuvântul zilei: “complexitate”
Ludmila, 50 de ani, proaspăt întoarsa din SUA după un parcurs profesional în programare și automatizări, ca angajat și antreprenor deopotrivă. Constată cu surprindere că este supracalificată pentru joburile deschise în piață. Ludmila aplică pe platformele de recrutare, dar incercările sale par să eșueze.
Cuvântul zilei: “loading…”
Într-un glas, tineri sau experimentați, interlocutorii se declară foarte bine pregătiți pentru slujbele pe care le caută. Școala sau eforturile proprii le-au permis să se autoevalueze la superlativ. Și ce nu au învățat formal, au deprins la locul de muncă, din practică.
Întrebarea retorică vine firesc: dacă la început de drum te autoevaluezi deja la 9 din 10 pe scala competențelor profesionale, ce îți mai rămâne de învățat pe parcursul carierei tale în devenire?
Spre final, părăsim târgul însă discuțiile de la stand-uri sunt in toi.
În loc de concluzie…
Obiectele promoționale sunt puține, lumini mai multe, recrutori amabili în standuri iar in fața sălilor destinate workshop-urilor așteaptă nerăbdători participanții. Încercăm să ieșim pe unde am intrat, insă ni se spune într-un mod prietenos că pe acolo doar se intră. Ne supunem condițiilor și ne îndreptăm spre ieșire, unde suntem întâmpinați de o persoană ce ne întinde un alt pliant care promovează un loc de muncă.
Sumarizând, a fost un eveniment interesant, plin de creativitate și bine organizat. Angajatorii au avut ocazia să cunoască posibili angajați, iar participanții să își facă o idee mai bună despre ce caută angajatorii. Acum mai rămâne să aflăm cum se vor concretiza lucrurile pe viitor.
Photo credit: BPI group România
Similar articles:
Subscribe to newsletter: